پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250666
براي مواجهه با دشمن به دو عنصر «بصيرت» و «صبر» نياز است/ گرامي داشتن شهدا مربوط به يک روز و چند همايش و سمينار و امثال اين‌ها نيست
تاریخ انتشار : 1399/12/22 14:05:06
نمایش : 1702
امام جمعه فارسان گفت:دو عنصر مهم براي مواجهه با اين دشمني ها لازم است. بصيرت و صبر. چنانچه اين دو عنصر وجود داشت، دشمن هيچ کاري نمي‌تواند بکند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: امروز آخرين جمعه و روزهاي پاياني ماه رجب‌المرجب است؛ اين ماه پر برکت با تمام خوبي و مزايا که داشت به پايان رسيد و ما فرصت ديگري را از دست داديم و معلوم نيست باز اجازه درک اين ماه را داشته باشيم يا نه از خدا مي‌خواهيم اين رجب را آخرين ماه رجب ما قرار ندهد.
 
وي تصريح کرد: سوم شعبان روز ولادت نوراني سرور و سالار شهيدان امام حسين عليه‌السلام است؛ که به روز پاسدار نام‌گذاري شده است. تا مسير حرکت انقلاب اسلامي و روحيه پاسداران آن را بيان کند.
 
وي بيان داشت: اگر به وجوه مشترک پاسداري در انقلاب حسيني و انقلاب مردم ايران توجه کنيم، آنچه خيلي خودنمائي دارد نابرابري و مظلوميت جبهه حق در مقابل باطل جنايت¬کار تادندان‌مسلح آن روزگار و اين روزگار است. اين وجه مشترک پاسدارن حسيني و پاسداران انقلاب اسلامي است.
 
وي به سخنان ديروز مقام معظم رهبري اشاره داشت و اظهار داشت: دو عنصر مهم براي مواجهه با اين دشمني لازم است. بصيرت و صبر. چنانچه اين دو عنصر وجود داشت، دشمن هيچ کاري نمي‌تواند بکند. بصيرت يعني تيزبين بودن و راه درست را شناختن. در غبارآلودگي فتنه‌ها انسان بتواند راه را پيدا کند و بفهمد راه درست چيست. صبر يعني استقامت در اين راه، زاويه پيدا نکردن با اين صراط مستقيم و پاي فشردن بر اين حرکت در اين صراط مستقيم.
 
رمز موفقيت سپاه در تمام اين سال¬ها اتصالش به قيام حسيني و حرکت عاشورائي-اش بوده است. روز پاسدار؛ يعني روز گراميداشت جان‌نثاري و ايثار درراه دين و ارزش‏هاى الهى‏.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: امروز 22 اسفند سال ۵۸ به‌فرمان حضرت امام رضوان‌الله عليه بنياد شهيد تأسيس شد و اين روز هم به‌عنوان روز شهدا و بزرگداشت شهدا ناميده شد. توجه داريد گرامي داشتن شهدا مربوط به يک روز و چند همايش و سمينار و امثال اين‌ها نيست. هرروز بايد آن‌ها را به تکريم و بزرگي ياد کنيم.
 
وي افزود: هر مقدار که ما امروز از وحدت و انسجام برخوردار هستيم و هرچه آسايش و امنيت داريم مديون رشادت و ايثار شهيدان و فرهنگ شهادت هستيم. همين چند روز پيش ۱۷ اسفند بود در سال ۶۲ در عمليات خيبر فرمانده شجاع حاج همت به شهادت رسيد. بيست و سوم اسفند در سال ۶۳ حاج عباس کريمي فرمانده لشکر محمد رسول‌الله صلي‌الله عليه و آله و سلم به شهادت رسيد.
 
وي تصريح کرد: همه آن‌ها براي خدا قيام کردند و قيامي که براي خدا باشد قطعاً شکست ندارد. کسي که براي خدا و انجام‌وظيفه الهي حرکت مي‌کند هرگز عقب‌نشيني نمي‌کند. مگر ما پرورش‌يافته مکتب حسين عليه‌السلام نيستيم؟
 
وي بيان داشت: مردمي که براي انقلابشان و حفظ و تثبيت آن تا حالا هزاران شهيد دادند و هنوز هم پيکر مطهر آن‌ها را به کشور برمي‌گردانند و براي مقابله با توطئه‌هاي جهاني کيلومترها خارج از مرزها به دفاع از حريم حرم مي‌پردازند و شهيد مي‌دهند، ملتي که شهادت را سعادت مي‌دانند، مردمي که شعارشان اين است که سردار دلاها فرمود ما ملت شهادتيم مردمي که بزرگداشت خاطره شهيدان به آن‌ها طراوت و انگيزه بيشتر خدمت و حضور درصحنه مي‌دهد از هيچ دشمني و هيچ نقشه شومي هراس ندارد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html